Kayıtlar

YENİ İŞ KURANLARA UFAK TAVSİYELER

  İlk kez iş kuruyorsanız büyük hayaller ve umutlarla yola çıkmış olmalısınız. Her girişimci gibi gelişime açık, değerli ve talep gören bir işletmeye sahip olmak istiyor olabilirsiniz. Sizden önce iş kuran insanların hatalarından uzak durarak, etkili bir plan yaparak ve güçlü bir analizle başarıyı yakalamanız mümkün. Bu adımlardan geçerken bahsedeceğimiz girişimci hatalarından kaçınmaya da özen göstermelisiniz. İşte sık yapılan o hatalar... İş Planı Hazırlamamak Birçok yeni girişimci iş kurarken plan hazırlamayı ihmal eder. İş planı hazırlamak, ilerleyen zamanlarda önünüzü görmenizi ve ilerleyişinizi kaydetmenizi sağlar. Birkaç sayfa bile olsa sunacağınız hizmet ya da ürünün detaylarını, bütçenizi ve hedeflerinizi içeren bir iş planı hazırlamadan eyleme geçmemenizi öneririz. Pazar ve Hedef Kitleyi Tanımamak En yaygın başlangıç hatalarından biri de pazar ve hedef kitle araştırması yapmadan bir işletme kurmak. Pazar ve hedef kitle araştırması yapmak, tüketicilerin neye ihtiyaç duyduğ...
MAĞAZA YÖNETİMİNDE FİYATLANDIRMA POLİTİKASİ    Eğer mağazanızda etiket metaryalleri yoksa müşteriye ilk ürünün fiyatını düşük tutun. İlk fiyatı düşük ürünü aldıktan sonra diğer ürünlerden de alma olasılığı çok yüksek    Etiket li bir mağazanız varsa ya da çalışıyorsanız hızlı giden ürünlerin kar marjını düşük tutun mesela market sektörü için (patates,yumurta,süt) gibi çünkü bu ürünler sık sık tüketildiği için fiyat müşterinin aklında kalır sizde ucuz yada piyasadaki ortalama fiyattaysa sizi tercih etmeye meyillidir. Yavaş giden ürünlerin kar marjını yüksek tutun  müşteri bu ürünleri( Dişmacunu,traşlosyonu,kolibantı,barbekü sosu) yılda 2-3 defa alır piyasadaki ortalama fiyat zihninde olmaz bu sayede siz de işletmenizin karmaksimasyonunu yükseltmiş olursunuz. Umarım yazıyı okuyana faydalı olur.
 Merhaba. Bu blog'u oluşturmamın amacı çok bilmişlik taslamak deyil ekonomi reklam pazarlama marka v.b bilgileri yayınlamak ilgilenenlere değer sunmak.