MAĞAZA YÖNETİMİNDE FİYATLANDIRMA POLİTİKASİ
Eğer mağazanızda etiket metaryalleri yoksa müşteriye ilk ürünün fiyatını düşük tutun. İlk fiyatı düşük ürünü aldıktan sonra diğer ürünlerden de alma olasılığı çok yüksek
Etiket li bir mağazanız varsa ya da çalışıyorsanız hızlı giden ürünlerin kar marjını düşük tutun mesela market sektörü için (patates,yumurta,süt) gibi çünkü bu ürünler sık sık tüketildiği için fiyat müşterinin aklında kalır sizde ucuz yada piyasadaki ortalama fiyattaysa sizi tercih etmeye meyillidir. Yavaş giden ürünlerin kar marjını yüksek tutun müşteri bu ürünleri( Dişmacunu,traşlosyonu,kolibantı,barbekü sosu) yılda 2-3 defa alır piyasadaki ortalama fiyat zihninde olmaz bu sayede siz de işletmenizin karmaksimasyonunu yükseltmiş olursunuz. Umarım yazıyı okuyana faydalı olur.
Yorumlar
Yorum Gönder